Al CEIP Puig de na Fàtima volem centrar la nostra mirada en fugir de pedagogies rígides i estàtiques i volem apostar per una mirada oberta i flexible on es poden reinterpretar i protegir els quatre pilars de l’educació:
- Aprendre a conèixer, de manera àmplia, per tal de poder treballar en profunditat sobre diferents camps del coneixement.
- Aprendre a fer, adquirint competències per afrontar diverses situacions i per poder treballar en equip.
- Aprendre a ser, desenvolupant la personalitat pròpia i ser capaç d’actuar cada dia amb més autonomia, més criteri i més responsabilitat personal.
- Aprendre a viure junts i juntes, desenvolupant una major comprensió envers els i les altres.
Volem centrar el nostre acompanyament de manera que l’escola asseguri un adequat desenvolupament de les competències fonamentals, sobretot la d’aprendre a aprendre, entesa com la capacitat de fer servir el propi coneixement de manera estratègica i poder percebre allò que ens manca per poder solucionar qualsevol problema que se’ns presenti combinant la informació, la comprensió, les habilitats, els valors i les actituds de manera contextualitzada.
Tenim clar que l’escola que volem i que és la que es vol donar a conèixer amb aquest Projecte Educatiu és una escola viva i activa on es prioritza la mirada cap a l’infant, cap els seus interessos i les seves necessitats; i cap el seu acompanyament emocional. Una escola on es treballa amb metodologies vivencials i manipulatives, centrades en plantejaments significatius, globalitzats i competencials. Una escola on el mestre o la mestra actua com a facilitador de l’aprenentatge, observant, escoltant i adaptant la seva pràctica educativa a satisfer les necessitats específiques dels infants en relació al seu moment evolutiu i a les seves capacitats.