L’equip docent

L’equip docent és el cor pedagògic del centre i el principal responsable de desenvolupar i aplicar el Projecte Educatiu de Centre (PEC). A través del seu compromís i la seva implicació, vetllen per un ensenyament de qualitat, adaptat a les necessitats i ritmes d’aprenentatge de cada infant.

Cada mestre del centre no només és transmissor de coneixements, sinó que també és guia, referent i facilitador d’experiències significatives. La tasca educativa es construeix a partir d’un sentiment de pertinença, on cada professional se sent part del projecte comú. Volem un centre on tothom es senti inclòs, valorat i reconegut.

Organització de l’Equip Docent

L’equip docent es divideix en diversos grups de treball que garanteixen una atenció adequada a tot l’alumnat i permeten la coordinació entre professionals.

1. Equip Directiu

Lidera el projecte educatiu, promou el treball en equip i facilita els recursos necessaris perquè els mestres puguin desenvolupar la seva tasca de manera eficient. Inclou:

  • Direcció. Núria Uris.
  • Cap d’Estudis. Nando Blanes.
  • Secretaria. Gema Femenías.

2. Comunitats d’Aprenentatge

El professorat s’organitza per cicles educatius, fomentant el treball col·laboratiu i la coherència metodològica en cada etapa:

  • Educació Infantil. Laura Rigo, Antònia Maria Ferragut, Marina Alorda, Gema Femenías.
  • 1r Cicle de Primària (1r i 2n). Marilena Monjo, Marga Barceló.
  • 2n Cicle de Primària (3r i 4t). Toni Lladó, Maria Vega.
  • 3r Cicle de Primària (5è i 6è). Alba Roselló, Cata Palmer, Aina Torres, Andrea Cortés.

Cada cicle compta amb un coordinador/a, que facilita la comunicació entre els equips i garanteix la implementació de les línies pedagògiques del centre.

3. Especialistes

Dins el nostre equip docent, els mestres especialistes tenen un paper clau en l’educació integral de l’alumnat. La seva tasca complementa i enriqueix la proposta pedagògica general, oferint una mirada específica i una expertesa que afavoreixen el desenvolupament competencial en àmbits essencials del currículum.

Els especialistes treballen estretament coordinats amb els equips de cicle per garantir la coherència i la continuïtat educativa en totes les etapes.

Anglès. Vanesa Reus i Toni Torrens.
Els mestres d’anglès introdueixen la llengua estrangera des d’edats primerenques a través de metodologies comunicatives, jocs, cançons i activitats vivencials. Fomenten la comprensió i expressió oral, així com el gust per aprendre llengües.

Educació Física. Nando Blanes.
Els especialistes d’Educació Física promouen hàbits de vida saludable, el respecte i l’esforç, tot treballant les habilitats motrius, la coordinació i el treball en equip. L’activitat física també és una via d’expressió, joc i convivència.

Música. Azu Gil.
La música forma part del llenguatge universal i és present de manera activa a l’escola gràcies als especialistes que introdueixen l’alumnat en la pràctica musical, la creativitat i l’escolta activa. Amb instruments, veu, ritme i moviment, es construeixen vivències artístiques que connecten amb les emocions.

Religió Catòlica. Tete Pou
La mestra de Religió ofereix un espai per conèixer la cultura i les tradicions cristianes, així com per reflexionar sobre els valors universals com la solidaritat, el respecte i la pau.

4. Comissió de Coordinació Pedagògica (CCP)

Espai de treball per garantir una línia educativa coherent i en millora constant. Està formada per:

  • Equip directiu (Direcció i Cap d’Estudis)
  • Coordinadors/es de cicle
  • Orientadora.

5. Equip d’Orientació i Suport a l’Aprenentatge (EOSA)

Aquest equip té la funció d’atendre la diversitat de l’alumnat, oferint eines i estratègies perquè cada infant pugui assolir els seus objectius educatius. Està format per:

  • Orientador/a. Esther Costa.
  • Professorat Tècnic de Serveis a la Comunitat (PTSC)
  • Mestres de Pedagogia Terapèutica (PT), Cata Palmer, Audició i Llenguatge (AL), Maria Antònia Darder i +1 d’Educació Infantil, Laura Rigo.
  • Un membre de l’equip directiu. Núria Uris.
  • Auxiliar Tècnic Educatiu (ATE). Estefania Torrens.

6. Comissions Pedagògiques

Són equips de treball que impulsen diferents aspectes del projecte educatiu. Algunes de les comissions principals són:

  • Normalització Lingüística
  • Convivència i Benestar
  • Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC)
  • Biblioteca Escolar
  • Medi Ambient i Sostenibilitat
  • Salut i Benestar
  • Formació i Alumnat en Pràctiques

Cada comissió té una funció específica i contribueix a enriquir la vida escolar des de diferents àmbits.


Funcions del Professorat

Els mestres de l’escola tenen un paper fonamental en el desenvolupament integral dels infants. Algunes de les seves funcions clau són:

Facilitar l’aprenentatge a través d’una metodologia activa i vivencial.
Acompanyar l’alumnat en el seu desenvolupament personal i emocional.
Col·laborar amb les famílies per garantir una educació coherent entre escola i llar.
Detectar i atendre necessitats educatives de suport específic.
Promoure la convivència i els valors de respecte i inclusió.
Innovar i formar-se contínuament per millorar la seva pràctica docent.


Acompanyament als nous docents

L’arribada de nous mestres a l’escola és un moment important i per això es posa en marxa un protocol d’acollida, que garanteix que es sentin benvinguts i acompanyats en el seu procés d’adaptació. Es proporciona:

  • Mentoria per part d’un docent amb experiència.
  • Formació específica sobre el PEC i les metodologies del centre.
  • Espais de trobada per compartir dubtes i experiències.

Creiem que un equip docent ben cohesionat és clau per al bon funcionament de l’escola. Per això, fomentem una cultura de col·laboració, suport mutu i aprenentatge compartit.


Una Escola Viva i Participativa

El nostre equip docent és molt més que un conjunt de mestres: és un equip compromès amb la transformació educativa, amb la il·lusió de construir una escola on els infants siguin els protagonistes del seu aprenentatge.

🌱 Treballem junts per una educació de qualitat, inclusiva i amb sentit!